Nordean asiakaspalvelussa kesän aikana asiakkaita puhututtavat usein maksukorttien maarajaukseen ja turvarajoihin liittyvät kysymykset. Monet käytännön pankkiasiat on helppoa ja nopeaa hoitaa lomallakin itse muutamalla klikkauksella.
Ennen reissuun lähtöä on hyvä varmistaa, että puhelimesta tai tabletilta löytyy Nordean Tunnuslukusovellus, sekä Nordea Mobile -mobiilipankki.
– Maarajauksia ja muita kortin ominaisuuksia on helppo säätää itse aina tarpeen mukaan suoraan mobiilipankista. Tämä kannattaa aina tehdä jo ennen matkalle lähtöä. Toki sama onnistuu myös matkan aikana, kertoo johtaja Tiina Äijö Nordeasta.
– Käyttäjä voi itse määritellä alueen, jolla kortilla voi maksaa ja nostaa käteistä. Jos pysyttelee visusti kotimaan kamaralla, kortin käyttö kannattaa rajata pelkästään Suomeen. Mikäli ei aio tehdä verkko-ostoksia matkan aikana, kannattaa kortilta poistaa verkkomaksuvalmius kokonaan matkan ajaksi.
Varautuminen kannattaa
Monet ikävät lomayllätykset on mahdollista välttää, kunhan maksukortteja säilytetään ja käytetään oikein.
– Matkalle kannattaa aina pakata mukaan kaksi korttia. Matkalla toinen kortti on hyvä pitää visusti säilössä esimerkiksi hotellin tallelokerossa, jolloin ikävässä tilanteessa voit turvautua varakorttiin. Matkalle lähtiessä on kätevää ottaa käyttöön mobiilimaksaminen, jolloin voi maksaa ostokset turvallisesti myös puhelimella, ottamalla Apple Pay:n tai Google Pay:n käyttöön, Äijö vinkkaa.
Jos maksukortti kaikesta huolimatta lomalla katoaa tai muuta ikävää sattuu, niin Nordean asiakaspalvelu auttaa ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä.
– Kortti on myös helppo sulkea itse suoraan mobiilipankissa – joko väliaikaisesti tai kokonaan, Äijö muistuttaa.
Tutustu Nordean matkailijan muistilistaan tarkemmin täältä: https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/palvelumme/maksu-luottokortit/vinkit-kortin-kayttoon-ulkomailla.html?fbclid=IwAR2gDezLRDytMrzZx8dfUp28OrMdyw2vICF32VmcIwpBB-motf-HFs0MymE